Yeni Tedaviler: Ödem yüzünden oluşan kas güçsüzlüklerine ve ödeme karşı Altuzan

Tedavi sonrası ödem ve buna bağlı oluşan kas güçsüzlükleri, hareket güçlüğü sorunları beyin tümörü hastalarının en sık karşılaştıkları problemlerden. Çoğu durumda oluşan ödem, uygulanan ödem önleyici Dekort gibi ilaçlarla kontrol altına alınabiliyor. Fakat bazı hastalarda ödem sorunu uygulanan ödem önleyicilere karşın kaybolmuyor veya tedavi bittikten sonra tekrarlıyor. Japon bilimadamlarının bu hastalara bir müjdesi var.

Uluslarası nöroonkoloji dergisinin 2010 Ağustos ayı sayısında yayınlanan çalışma sonuçlarına göre Altuzan, radyoterapi sonrasında oluşan hücre ölümlerini ve ödemi önlüyor.

Osaka Üniversitesi Tıp Fakültesi Beyin Cerrahisi Bölümünden doktorların bildirdiğine göre kendisine GBM teşhisi konulan 39 yaşında erkek hastaya ameliyat uygulanarak tümörün bir kısmı alındı. Bunun ardından hastaya BCNT ve toplam 30 Graylik radyoterapi uygulandı. Tedaviden 11 ay sonra hastanın sol tarafında tümör bölgesinde oluşan ödeme bağlı olarak güçsüzlük ve kasılmalar ortaya çıktı.

GBM ve akciğer metastazı teşhisi konulan 57 yaşındaki kadın hastaya ise iki kez GammaKnife radyocerrahisi uygulandı. Uygulamadan 3 ay sonra hasta tümör bölgesi çevresinde oluşan ödemden dolayı vücudunun sağ tarafında şiddetli güçsüzlük ve kasılmalar görüldü.

Ödem yüzünden oluşan kas güçsüzlüklerine ve ödeme karşı Altuzan
Ödeme karşı en yeni silah Altuzan

Her iki hastada da görülen bu durumlar tedavi sonrası oluşan hücre ölümleri ve ödem yüzünden olduğu belirlendi. Fakat hastalara verilen ödem önleyici (kortikosteroid) ilaçlar, pıhtılaşma önleyici ilaçlar ve E vitamini uygulaması sonuç vermedi. Bunun üzerinde doktorlar her iki hastaya kilogram başına 5mg olmak üzere, 2 haftada bir, 6 seans Altuzan uyguladılar. Hastalardaki ödem Altuzan uygulamasına başlar başlamaz gözle görülür oranda azaldı. Bunu takiben hastalardaki güçsüzlük problemleri de kayboldu.

Altuzan uygulamasına son verilmesinden bir kaç ay sonra hastaların durumlarında kötüleşme gözlemlendi ve yapılan muayenede tümör etrafındaki ödemin tekrar arttığı görüldü. Bunun üzerine doktorlar ikinci bir kez Altuzan tedavisine başladılar.

Altuzan tedavisine yeniden başlanılması ile birlikte tümör etrafındaki ödem ve buna bağlı güçsüzlük şikayetleri ortadan kalktı.

Japon doktorlar, şimdiye kadar tümör durdurucu özelliği için kullanılan Altuzan’ın tedavi sonrası oluşan ödemleri önleme etkisinin de olduğunu söylüyorlar. Tedavi sonrası ödem yüzünden güçsüzlük oluşan hastaların Altuzan uygulanarak bu şikayetlerinin giderilebileceğini bildiriyorlar.

Aynı şikayetlere sahip, dekort ve kan pıhtılaşma önleyicilerin etkili olmadığı hasta arkadaşlarımızın bu haberi dikkate almaları ve konuyu doktorları ile konuşmalarını tavsiye ediyoruz.

KAYNAK:

  • Repeated treatments with bevacizumab for recurrent radiation necrosis in patients with malignant brain tumors: a report of 2 cases. Furuse M, Kawabata S, Kuroiwa T, Miyatake SI. J Neurooncol. 2010 Aug 7

.

Yeni Tedaviler: Ödem yüzünden oluşan kas güçsüzlüklerine ve ödeme karşı Altuzan” için 12 yorum

  • 2014/12/30 tarihinde, saat 11:39
    Permalink

    merhabalar allah sifa versin öncelikle bnm babamda yaklasık 7 aydır beyin tümörü var. tümör beyincik sapında ve 3 cm ameliyat olamayr ısın tedavisi görduk ve kemoterapi ilacı alıyr ve son emarda bide ödem olusmus bu durumda ne yapmamız gerekıyr acaba yardımcı olursanız sevinirim

    Yanıtla
  • 2014/12/10 tarihinde, saat 22:26
    Permalink

    benim annem gbm 4.. ameliyattan 8ay sonra tekrar nuks ve odem olustu kullandigimiz temodal ilaci kesilip altunzana basladi 2.kuru aldik fakat hala sol tarafinda guc kaybi var kol tutmuyo fakat bacak zor basiyo ani bosalip dusmesi soz konusi bu durum kur arttikca gecebilecek bi durummu bilgi verirmisiniz?

    Yanıtla
  • 2014/04/09 tarihinde, saat 18:14
    Permalink

    babam gbm 4 hastası 1 yıl once amelıyat oldu radyoterapıve kemoterapı aldı hersey yolundaydı ama 1 ay once beyınde odem olduğu ortaya cıktı dkordeksa kullandık olmadı dekort ampule gectık ama suan yapılan tahlılve tetkıkler ıyı ama babam zaman ve mekan kavramını yıtırdı ne yapacağım bılemıyorum
    bu durumda olan varsa ve yazarsa sevınırım

    Yanıtla
    • 2015/10/07 tarihinde, saat 23:30
      Permalink

      merhaba benim eşimde gbm 4 hastası 2 ay gibi sürede öğrendik,ameliyat olduk,radyoterapiden önce bioenerji eft r2 gibi terapiler aldırdım.ameliyattan çıktıktan sonra çok durgundu.terapiler başlayınca açıldı.fakat radyoterapi ve temodal alınca herşey birden bozuldu.eşim şimdi sol tarafı bayağı güçsüz durumda,yardımcı olabilirseniz sevinirim.

      Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir